7 steg for ecommerce nettbutikk

Tips for din Nettbutikk

Der er endel ting du må ha med i beregningen når du skal lage din nettbutikk. Her er det greit å kjenne ditt marked og hvem du ønsker å selge til. La oss hjelpe deg med å få en løsning som du vil bli fornøyd med. 

Vi i Ebizapple har spesialisert opp på WordPress som platform -Wordpress gir et godt utganspunkt for din neste webside. Ved å lage en webside med WordPress har du uendelig muligheter. Grunnent til dette er at det lages uendelig plugins og addons for WordPress. Når du har en eCommerce webside som driver netthandel så er det viktig å ha visuellt tiltalende webside. Samtidig så det viktig tilpasse seg ditt Brand.
I forhold til dine kunder så trenger du en webside som laster raskt og fungerer på alle enheter og browser, samtidig som din webside ser bra ut ved et godt ved enten UI design og UX design eller en kombinasjon.

Hvor du befinner deg på Google er avgjørende i forhold til at dine kunder kan finne deg. Det er også avgjørende i forhold til hvor seriøst dine kunder tar deg. Å gå fra første plass på Google til andre plass gjør at din CTR synker med halvparten noe som gjør å satse på SEO verd innsatsen.
Din webside ytelse gjør stor forskjell for UX og Googles ranking. Utålmodige kunder forlater raskt en treg webside. Statistikk viser at 40 % av kundene forlater din webside hvis det tar med enn 3 sekunder å laste.
I tillegg til å ha en rask webside så må den i tillegg være rask på mobil, da den fra og med juni 2018 mobil hastighet ble en del av Googels algoritme for rangering av websider. Poenget er at en rask webside gir en bedre bruker opplevelse som igjen gir flere kunder.

Responsive nettsider som gjør at en kan vise din webside på mobil telefoner og alle andre enheter. Her er det lett å rote til bildene og andre ting som gjør at hvis du gjør en ting på en webside på en laptop vil se forskjellig ut på en mobil derfor vesentlig at en tar hensyn til design på ulike platformer. Verd å vite er at 50 % av visningene til nettsider kommer fra mobile enheter. Denne statistikken er fra 2017 så at din webside er responsiv og ser bra ut når vi lager din netthandel webside.

Tilliten mellom dine kunder og ditt Brand er avgjørende i forholdhold for salg. Det minste en kan gjøre er å ha en kryptert nettside med en SSL sertifikat Url. Kundene dine forventer at deres data er trygge spesielt i forhold til deres betalings informasjon. Det bør kanskje nevnes at at du ikke bør lagre kredittinformasjon på din side. Viss du blir hacket så er du ansvalig.
Det fins flere leveranører for sikker betalings tjenester. Her er det endel leverandører du kan velge mellom. Dibs er en god leveranør av betalingstjenester som er godt kjent blant norske betalingskunder. Dibs leverer den ekstra sikerheten som kreves, samtidig som vi må sørge for at din eCommerce netthandel webside er PCI kompatibel (Payment Card Industry)

Å tilby for mange valg til dine kunder kan hindre salg. Det du risikerer er at dine kunder får beslutnings lammelse når de blir overveldet av for mange alternativer. Du risikerer at de vil gå bort fra din eCommerce netthandel webside ved at de har for mange valg. Det kan være lurt å begrense produktene til din nisje, da gjerne med 2 eller 3 top produketer. Gjør det oversiktelig for dine kunder. For å lage en webside med flere produkter kan kanskje et jet filter kan være noe for deg.

Effektiviser handlekurven og betaling med så få klikk som mulig. Hvert ekstra klikk eller skjemafelt reduserer muligheten til å fullføre et salg. Gjør det enkelt for dine kunder la kunden finne hva de leter etter kjerne med en søke motor som er laget nettopp for dine produkter og andre søkealternativer for dine produkter.

Sørg for å ha detaljert produktbeskrivelse med målrettet nøkkelord – samtidig så kan det være en fordel å ha alternativer som dine kunder kan kjøpe.

Du har mellom 10 til 20 sekunder for å gi det forbruker ønsker. Dette tidrommet kan utvides hvis din webside har en verdi og fanger oppmerksomheten deres. Dårlig design gir et dårlig inntrykk – bra design gir deg et par ekstra sekunder med kunden. Bilder på din webside er den perfekte løsningen for å fange oppmerksomheten, mens video vil fange på den. Webside handler om å fange oppmerksomheten til dine kunder slik at du kan forklare mer i detalj.

Hvis du har gjort alt riktig – kundene har funnet deg og de liker både produktbeskrivelsen og bildene du presenterer. Kunden har også fått produktene i handlekurven og har kredittkortet sitt klart for betaling. Hva kan gå galt?

Her er det flere ting som kan gå galt.
Kunden får uventet fraktkostnader
Du har ingen klar returpolitikk
Visse betalinger aksepteres ikke – med Dibs så er du trygg
Kunden må opprette en konto for å fullføre kjøpet

Hvis du har glemt noe av dette så risikerer du å miste kunde dine på målstreken.

Scroll to Top